مجموعه وبینارهای تکانش پلاس+

وبینارهای مجازی تکانش پلاس

 

برای معلمان و همه‌ی فعالان تعلیم و تربیت عاشق تغییر!
رویدادی ویژه برای یافتن راه‌حل مسائل تعلیم و تربیت

با پیشرفت علم و دسترسی به تکنولوژی دیگر نمی‌توانیم ناکارآمدی سیستم‌ها به خصوص سیستم‌های آموزشی را یک طرفه ببینیم، چون امکاناتی داریم که به هرکدام از ما به عنوان دغدغه‌مندانِ این عرصه امکاناتی می‌دهد که می‌توانیم در حد خود تاثیرات مثبتی در آن ایجاد کنیم.

  • مثلاً کسی را می‌شناسم که با ایجاد بستری نرم‌افزاری، فضایی را برای معلم‌ها و خانواده‌ها ایجاد کرده و به صورت همزمان امکان ورود را برای آنها فراهم نموده است. همچنین در این بستر امکانی فراهم شده که اساتید با تجربه و شاخص برای مناطقی که به لحاظ جغرافیایی محدودیت شرکت در کلاس‌ها را دارند، بتوانند محدودیت‌ها را از میان بردارند.
  • یا یکی از دوستانم یک پارک آموزشی ایجاد کرد که در آن انواع بازی‌ها و لوازمی که به یادگیری بهتر دروس علوم و ریاضی و ادبیات و … کمک می‌کرد را فراهم آورد تا بتواند به سهم خود برای دانش‌آموزانی که از روش سخنرانی کمتر یاد می‌گیرند تاثیرات مثبتی ایجاد کند.
  • یکی دیگر از همکارانم که سال‌ها بی‌انگیزگی و ناتوانی در تصمیم‌گیری و عدم مهارت‌های زندگی را در دانش‌آموزان مشاهده می‌کرد، چاره‌ی کار را در طراحی ایجاد مدارسی تحت عنوان مدارس تاب‌آور دید. در این مدارس افراد برای زندگی پرچالش و پراسترس که از مقتضیات زندگی در جامعه امروز است، آشنا شده و با مهارت‌هایی توانمندی‌های خود را در این عرصه بالا می‌برد تا بتواند زندگی سالم خود را طرح ریزی و پیاده کنند.

اگر فعال حوزه تعلیم و تربیت هستید و علاقه مند به فضای نوآوری و تغییر بسم الله…

گام اول: مسئله‌شناسی در نظام تعلیم و تربیت

خیلی از ما دغدغه فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت را داریم. همه می‌دانیم این مهم‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد. حتی انگیزه درونی کافی برای فعالیت در زمینه تعلیم و تربیت را در خود احساس می‌کنیم. اما، اگر به حجم انبوه فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود و خروجی‌ها نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید بسیاری از مسائل هنوز حل نشده باقی‌مانده‌اند. برای ورود به عرصه حل مسائل نظام تعلیم و تربیت، لازم است مساله‌شناسی مناسبی داشته باشیم.

گام دوم: ایده‌پردازی برای حل مسائل تعلیم و تربیت

همین ابتدای کار بگذارید خیالتان راحت کنم همه می‌توانند خلاق باشند پس خلاقیت آموختنی است. خلاقیت راه تجربه‌ی دنیایی است که در آن روش‌ها و راه‌حل‌های جدید به وجود می آید. هر کسی می تواند خلاق باشد از دانشمندان در آزمایشگاه گرفته تا مدیران معلمان و… امروز رها شدن بارقه‌های خلاقیت می‌تواند منافع زیاد برای افراد، سازمان‌ها و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم داشته باشد دنیا به معلمان و مربیان و مشاوران خلاقی نیاز دارد تا بتوانند با ایده‌های خود راهکارهای خلاقانه‌ی برای حل مسایل تعلیم و تربیتی حاضر بیافرینند…

گام سوم: بوم ایده‌پردازی

هر هدفی که در سر داریم، هر چشم‌اندازی که شاید رویای ما باشد را قابل تحقق می‌دانیم، به هر جا بخواهیم برسیم، نیاز به طرح و برنامه‌ای جامع داریم. برای هر تغییری، جهت حل هر مسئله‌ای، نباید به عملیات محدود شد و در ابتدای طراحی، بهتر است ایده‌پردازی مدون و منسجمی صورت داد تا مسیر و محیط فعالیت روشن‌تر گردد.

گام چهارم: بوم کسب و کار

بوم کسب‌و‌کار یک نام آشنا برای فعالان در زمینه توسعه کسب‌وکارها می باشد. ابزاری لازم برای کنترل و بهبود روند توسعه کار. در این دوره ابتدا به اهمیت و زمان مناسب برای داشتن بوم می‌پردازیم. سپس با بخش‌های مختلف بوم آشنا می‌شویم، در این بخش متوجه خواهید شد از کجا شروع کنید و کجا خاتمه دهید. در نهایت چند بوم از کسب‌و‌کارهای نام آشنا را بررسی خواهیم کرد.

گام پنجم: تامین مالی

بی مایه فطیره! مگه میشه بدون پول و تامین منابع مادی و مالی، ایده و برنامه ای رو اجرا کرد و به‌استمرارش مطمئن بود؟ می توان با نوآوری و استفاده از آخرین تجربیات، جریانی از منابع مالی ایجاد کرد تا مسیر تحقق اهداف تان متحول شود.

ما و آیندگان، به شما که امروز تلاش کردید با تصمیم گیری و شرکت در رویداد تکانش پلاس، برای توسعه نوآوری در عرصه تعلیم و تربیت از همین امروز قدمی بردارید ‌‌و ایده‌ای مبتنی برای حل مساله بپرورانید؛ افتخار خواهیم کرد.